Što je bonus, a što malus i kako se određuju? - UNIQA osiguranje
Zatvori

Upišite svoje podatke kako biste otvorili korisnički račun

Osobni podaci
Sva polja su obvezna
Molimo upišite broj trenutno važeće police bez razmaka ili broj police koju ste ugovorili u zadnje tri godine
Kontakt podaci
/
Molimo unesite samo brojeve
PODACI ZA PRIJAVU

Ova web stranica prikuplja i koristi Internet Protocol (IP) adrese. Radi vaše sigurnosti dopušteno nam je zabilježiti vašu IP adresu preko koje se spajate na internet. Vaša adresa je 3.235.75.174.

Uvjeti korištenja  |  Informacije o obradi osobnih podataka
Zatvori
Nemate UNIQA korisnički račun? Registrirajte se
Zatvori

Upišite svoju e-mail adresu i dobiti ćete novu lozinku.

Zatvori

Upišite svoju novu lozinku.

 
Što je bonus, a što malus i kako se određuju?

Što je bonus, a što malus i kako se određuju?


Osiguraniku koji ima ugovoreno osiguranje od AO u trajanju od najmanje godinu dana, utvrđuje se stupanj bonusa ili malusa, ovisno o tome je li u proteklom razdoblju osiguranja osiguranik imao prijavljene štete. Bonus i malus predstavljaju sustav određivanja premije osiguranja ovisno o eventualnim štetama u prethodnim godinama osiguranja.

Osiguranik koji tijekom proteklih godina nije imao niti jedan osigurani slučaj ima pravo na niži iznos premije osiguranja u odnosu na osnovnu premiju (bonus), dok će osiguranik koji je u prethodnom razdoblju imao jedan ili više štetnih slučajeva morati platiti višu premiju osiguranja od osnovne (malus).

Kako bismo i u tom segmentu pružili svojim osiguranicima što bolju zaštitu, omogućili smo ugovaranje pokrića „zaštita bonusa“. Kad osiguranik vozilo osigurava po prvi puta, bonus kreće od nule, od 10. osnovnog premijskog stupnja (100% premije) i u svakoj godini ostvaruje pravo na 5% bonusa ako nema prijavljene štete. Drugim riječima, bonus je svojevrsna nagrada za vozače koji nemaju šteta te će zbog toga platiti nižu premiju.

Imate pitanja?

Info broj: (+385 1) 6324 200
Poziv s mobitela: *200
UNIQA Non-Stop 0-24h

Planinska 13 A HR - 10 000 Zagreb
Radno vrijeme: 8:00 - 12:00h
Procjena štete: 8:00 - 12:00h

info@uniqa.hrProdajni uredi

Želite ponudu?

Mi ćemo za vas izračunati cijenu police i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku:

* Ispunjavanjem podataka, dajete dozvolu za kontaktiranje UNIQA osiguranju d.d. Više!

Vaši podaci (ime, prezime, adresa elektroničke pošte) biti će obrađeni isključivo u svrhu ostvarivanja kontakta na Vaš zahtjev za izradom ponude osiguranja. Molimo prije nastavka pročitajte naše Informacije o obradi podataka http://gdpr.uniqa.hr

Priznaje li se bonus koji je prethodne godine ostvaren kod drugog osiguravajućeg društva?

Osiguratelj priznaje osiguraniku stečeni premijski stupanj, „bonus“ temeljem uvida u original prethodne police automobilske odgovornosti ili potvrde ranijeg osiguratelja, te uvidom u evidencije Hrvatskog ureda za osiguranje.
Premijski stupnjevi kreću od 10. osnovnog premijskog stupnja (100% premije) ili 0% bonusa.
 

Znači li prijavljena šteta automatski gubitak prava na bonus?

Prijavljena šteta po nečijoj polici ne znači automatski gubitak prava na bonus. Temelj za gubitak prava na bonus je šteta koja je isplaćena ili je utvrđena obveza osiguratelja na isplatu.
 

Što je super bonus?

Super bonus je moguć isključivo kod osiguranja osobnih automobila. Može ga ostvariti osiguranik koji već ima 50% bonusa i za svaku sljedeću godinu bez štete dobiva dodatnih 1% bonusa, maksimalno do 5 godina, odnosno do 5%. U slučaju štete, osiguranik gubi super bonus i primjenjuju se pravila o bonusu sukladno premijskom sustavu.
 

Kako se i kome prenosi bonus?

Prijenos stečenog bonusa nije vremenski ograničen, a priznaje se temeljem provjere evidencije šteta putem Informacijskog centra Hrvatskog ureda za osiguranje. Pravo na određeni bonus/malus vezano je uz vlasnika i ne prenosi se na novog vlasnika, osim u sljedećim slučajevima:
  • nasljeđivanja (smrt osiguranika) unutar članova uže obitelji (supružnici, djeca, roditelji, djedovi, bake, braća i sestre
  • prodaje ili odjave vozila unutar članova uže obitelji
  • moguće je ugovoriti i dopunsko osiguranje od posljedica nezgode s pokrićima za trajnu invalidnost, bolničko liječenje i lom kosti
  • između trgovačkog društva/obrta na vozilo vlasnika trgovačkog društva/obrta i obrnuto, pri tome prethodni primatelj bonusa gubi taj bonus
Ove odredbe se odnose na osiguranike fizičke osobe i za osobna vozila, motocikle i laka teretna vozila (do 3.500 kg).

Prijenos bonusa od inozemnog osiguravatelja

Pravo na bonus za vozila koja su bila osigurana u inozemstvu priznaju se isključivo temeljem potvrde stranog osiguratelja o godinama bez šteta. Priznaje se premijski stupanj ovisno o broju godina bez štete polazeći od 10. premijskog stupnja prema niže. Potvrda ne smije biti starija od 90 dana.
 

Prijenos bonusa u slučaju nasljeđivanja

Ugovorom o nasljeđivanju ostvareni bonus po polici autoobaveznog osiguranja prenosi se na novog vlasnika, odnosno korisnika vozila. Ako se vozilo ne nasljeđuje u cijelosti, potrebna je izjava osoba koje se odriču nasljednog dijela u korist jedne osobe.
 

Promjena vlasnika vozila (prodaja, darovanje)

Polica osiguranja od AO i dalje vrijedi, a prava i obveze iz ugovora o osiguranju prenose se na novog vlasnika i traju do isteka osigurateljnog razdoblja.
  • Prethodni vlasnik je novom vlasniku dužan uručiti policu osiguranja od automobilske odgovornosti.
  • Korisno je da prethodni vlasnik sačuva fotokopiju police osiguranja koju je uručio novom vlasniku.
  • Potrebno je priložiti izvornik/presliku darovnog/kupoprodajnog ugovora ovjerenog kod javnog bilježnika vlastoručno ovjerenog od strane zastupnika osiguravajućeg društva da se radi o kopiji istovjetnoj originalu.

 

Prijenos bonusa u slučaju nasljeđivanja

Izvornik/preslika darovnog ugovora ovjerenog kod javnog bilježnika vlastoručno ovjerena od strane zastupnika osiguravajućeg društva da se radi o kopiji istovjetnoj originalu.