Za krpanje manjih pukotina u zidu treba vam glet masa, armaturna mrežica, špahtl i malo boje. Glet masu možete nabaviti u specijaliziranim trgovinama u pakiranju od 25, 8, 3 ili samo jednog kilograma, ovisno koliko vam je materijala potrebno. Ako imate više pukotina u domu, pokušajte izmjeriti čitavu površinu zida koji želite pokrpati pa se posavjetujte s prodavačem koliko će vam gleta dostajati za sve.
Na pukotinu najprije nanesite jedan sloj gleta, potom stavite mrežicu, nanesite još jedan sloj i zagladite špahtlom. Pustite da se osuši.
Majstori svakako preporučuju da kod krpanja zidova nipošto ne preskočite mrežicu jer će ona u slučaju potresa spriječiti pucanje i otpadanje žbuke. Ako su oštećenja u zidu veća, radije potražite stručnu pomoć.
Ako ste primijetili da se u umivaoniku skuplja voda, vjerojatno se sifon zaštopao zbog dlaka i naslaga sapuna. Ako ne upali pokušaj odčepljivanja dobrim starim gumenim odčepljivačem odvoda, stavite u odvod nekoliko šalica soda bikarbone, zalite ih octom i vrućom vodom i pričekajte neko vrijeme. Ako ni to ne pomogne, pažljivo rastavite sifon, očistite ga i ponovno montirajte. Na youtubeu možete naći zgodne tutoriale koji vam u tome mogu pomoći.
Za vrata koja škripe doista vam ne treba majstor. Sve što vam treba je sprej wd-40 kojim ćete lagano pošpricati šarke i škripanje će netragom nestati. Ako vam ovo svestrano sredstvo za podmazivanje i čišćenje nije pri ruci, poslužit će i lak za kosu, sapun, pa i maslinovo ulje.
Kad stari namještaj izgubi sjaj, najlakše je kupiti novi. Umjesto da bacite stare drvene stolice, stol ili komodu, udahnite im život novom bojom i dobit ćete unikatne komade koje ste sami uredili i uštedjet ćete značajan iznos novca koji biste potrošili na kupnju novih! Za ovaj kreativni pothvat trebat će vam brusni papir (grublji i finiji) ili električna brusilica za drvo, nivelir masa ili kit za drvo, temeljna boja koja se nanosi ispod laka sprejem ili kistom i boja ili lak za drvo.
Drvo se najprije treba dobro izbrusiti kako bi se uklonile naslage starog laka i eventualne neravnine. Oštećenja, udubine ili ogrebotine popravljaju se nanošenjem kita nakon čega površinu treba opet dobro pobrusiti kako bi se izravnala i prebrisati vlažnom krpom. Nakon toga nanosi se temeljna boja koja se mora dobro osušiti prije nanošenja laka. Ako obnavljate komodu ili ormar, možete ih dodatno osvježiti novim ručkicama.
Neke popravke u domu treba prepustiti vještim rukama majstora, poput servisiranja plinskih bojlera, popravka električnih instalacija ili pregleda i čišćenja dimnjaka. Lijepljenje pločica, postavljanje sanitarija ili brušenje parketa također su radovi koji zahtijevaju stručnost i u njih se bolje ne upuštati ako ne znate što radite.
Za pronalaženje majstora po vašoj mjeri i unutar budžeta, a da pritom budete zadovoljni obavljenim poslom i da ga čak možete i preporučiti, treba vam malo strpljenja. Trud koji ćete uložiti u odabir pravog majstora isplatit će vam se u kvalitetno odrađenom poslu.
Bilo da tražite električara, stolara, keramičara ili vodoinstalatera, uvijek se kod prijatelja i poznanika raspitajte imaju li koga za preporučiti. Dobar majstor zlata vrijedi i njegovi se kontakti čuvaju. Ako ne možete do majstora kojeg vam preporuče, sreća je da živimo u digitalnom dobu pa se preporuke mogu naći i na internetu. Internet i oglasnici vrve i ponudama jeftinih „majstora za sve“ no takve preporučamo izbjegavati.
Na nekom od portala koji oglašavaju ponude majstora za različite radove možete objaviti opis radova ili usluge koju tražite, a zainteresirani izvođači poslat će vam ponudu. U opisu budite što konkretniji i precizniji, ako je moguće priložite i fotografiju prostora ili nacrt kako bi zainteresirani ponuđači imali dovoljno informacija za sastaviti kvalitetnu ponudu.
Ovakvi servisi za naručitelje usluga su besplatni. Ne uzimaju provizije, već se financiraju pretplatama koje plaćaju građevinari i obrtnici čije su usluge u ponudi. Izvođači u njihovoj bazi različite su firme i obrtnici koje korisnici ocjenjuju i oni su na stranici rangirani prema tim ocjenama ali i prihodu, stažu, broju dobrih referencija i odaziva na upite.
Bazu podataka o obrtnicima majstorima možete naći na web stranici Hrvatske obrtničke komore (www.hok.hr) ili na PORTOR-u, portalu obrtnog registra (www.minpo.hr) na web stranici Ministarstva poduzetništva i obrta https://pretrazivac-obrta.gov.hr/pretraga.htm. Trgovačka društva provjerite u sudskom registru (www.sudreg. pravosudje.hr).
Kad birate ponudu, pripazite jesu li u njoj iskazani svi troškovi, sadrži li terminski okvir radova, je li majstor uračunao u ponudu pripremu prostora i kasnije čišćenje i odvoz šute i drugog otpada? Koliko novca traži unaprijed, a koliko nakon obavljenog posla?
Na primjer, nađete li oglas u kojem piše da postavljanje parketa košta 15,93 EUR po četvornom metru, provjerite je li u tu cijenu uračunato skidanje starog parketa, odvoz šute, lakiranje… Zato je važno tražiti troškovnik radova, a cijena ne smije biti najvažnija referenca jer se iza nje može skrivati ono što svakako želite izbjeći - fušeraj. Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je majstor dužan, u slučaju da je vrijednost radova veća od 66,36 EUR, ispostaviti predračun na kojem su s cijenama navedene sve radnje koje će obaviti i sav materijal koji će utrošiti.
Kad proučite i usporedite sve ponude, obavezno pitajte sve što vas zanima, a nije navedeno u ponudi: vrijeme dolaska i odlaska, trajanje radova i način plaćanja. Dogovor zapravo predstavlja ugovor i obje strane se trebaju pridržavati onoga što je dogovoreno. Zato je dobro svaki dogovor napraviti u pisanoj formi i potpisati ga.
Ugovor treba sadržavati: opis radova i usluga, cijenu radova i potrebnih materijala i način plaćanja, početak, trajanje radova i krajnji rok izvršenja, datum i mjesto potpisivanja ugovora, a treba ga potpisati osoba koja ugovara radove i ovlaštena osoba onoga koji će raditi (oprez: to nije uvijek ista osoba, a važno je ako dođe do eventualnog sudskog spora.)
Majstor mora izdati račun koji mora biti točan, neizbrisiv, jasan i čitljiv u papirnatom ili elektroničkom obliku. Potrošaču mora omogućiti provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa. Sačuvajte račun. Zakonom je propisan rok od 2 godine za reklamaciju za sve proizvode i usluge, za koje majstor odgovara imaju li materijalne nedostatke.
Prije nego što angažirate majstora, pitajte hoće li vam dati jamstvo za svoj posao od najmanje jedne godine. Ako pristane, neka vam to dostavi u pisanom obliku, ako ne pristanu, posao radije povjerite nekoj drugoj tvrtki ili obrtu. Ako niste zadovoljni i to ne možete riješiti usmeno, preporučeno pošaljite pisani prigovor. Izvođač je dužan odgovoriti u roku od 15 dana, a u postupku rješavanja prigovora otkloniti nedostatke, dati vam novi proizvod, vratiti novac ili smanjiti cijenu, ako vi pristajete.
Ne uspijete li ostvariti svoja potrošačka prava, možete podnijeti prijavu Sudu časti HGK, Sudu časti Hrvatske obrtničke komore ili prijedlog za mirenje Centru za mirenje pri HOK-u i postupak pri njemu je dobrovoljan, dakle obje stranke moraju pristati na mirenje. Ti su postupci za stranke besplatni. Prijavi treba priložiti sve dokaze: ponude, račune, ugovore i sl. Cilj je mirno riješiti spor i postići nagodbu između stranaka. Ako se stranke na uspiju nagoditi, nezadovoljni potrošač ima pravo u parničnom postupku na sudu tražiti naknadu štete od majstora.
Info broj: (+385 1) 6324 200
Radno vrijeme Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Planinska 13 A HR - 10 000 Zagreb
Radno vrijeme Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Procjena štete Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Mi ćemo za vas izračunati cijenu police i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku: