Mogu li internet i društveni mediji biti sigurni za djecu
Era digitalnih medija pred roditelje postavlja brojne izazove. Kad je primjereno da dijete otvori profil na društvenim mrežama, koliko vremena može provesti na internetu i kako ga zaštititi od mogućih opasnosti?
Odgovori nisu laki ni jednoznačni, jer ne postoje jasna pravila, samo preporuke stručnjaka. Neke od korisnih pronaći ćete u
brošurama Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu koje možete pročitati s djecom.
Premda je preporučena dob za otvaranje profila na Facebooku ili Instagramu 13 godina, pravilo je lako zaobići i mnoga djeca i prije navršenih 13 otvaraju svoje profile.
Zbog svega navedenog važno je
informirati se o društvenim mrežama koje dijete želi koristiti te uspostaviti
pravila o korištenju društvenih medija i interneta i vremena provedenog na njima.
Također je nužno razgovarati s djecom i uspostaviti odnos povjerenja jer zabrane i oduzimanje mobitela i drugih uređaja samo će produbiti nerazumijevanje između djece i roditelja.
U virtualnom svijetu djeca su izložena različitim utjecajima. Brzina dolaska do informacija i mogućnost kontaktiranja gotovo bilo koga, bilo kada, prednosti su digitalizacije, no kako se nositi s prikrivenim oglašavanjem, nametnutim idealima ljepote i načina života te izloženosti zlonamjernim komentarima i lažnom predstavljanju?
Medijska pismenost je jedan od najvažnijih alata za život u digitalnoj eri!
Zbog toga je UNIQA u sklopu natječaja Radost života podržala projekt
„Klikni s nama za sigurniji internet“ Djece medija i Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. Projekt je namijenjen učenicima od 5. do 8. razreda osnovnih škola, provest će se u deset županija i obuhvatiti čak 500 učenika. Cilj je specijaliziranim radionicama medijske pismenosti kod učenika razviti kritičko mišljenje o sadržajima koji im se nude.
Naglasak u radionicama su sadržaji koji se nude na planetarno popularnim društvenim mrežama – Instagramu i YouTubeu. Voditelji radionica s djecom će proći kroz primjere pozitivnih i negativnih aspekata novih medija i društvenih mreža. Razgovarat će s njima i o pojavi influencera, odnosno kako oni stvaraju i utječu na sadržaj društvenih mreža.
Važan dio projekta je i edukativna kampanja na društvenim mrežama. Putem njih, potaknut će učenike da dijele svoja pozitivna i negativna iskustva te tako pomognu ostalima da izbjegnu iste prijevare, spriječe e-nasilje i da se upoznaju s različitim korisnim stranicama i alatima za edukaciju. U sklopu projekta organiziran je i zanimljiv nagradni natječaj za učenike od 13 do 17 godina.
Više informacija o natječaju pronađite na stranicama
Djeca medija.