Ovisno o vašim očekivanjima, ponudi i potražnji na tržištu rabljenih vozila i, sukladno tome, očekivanjima i mogućnostima kupaca, prodaja vozila može proći jako brzo, ali vam se isto tako oglas može povlačiti po oglasnicima mjesecima, ako ne i godinama.
To znači da auto cijelo to vrijeme samo gubi na vrijednosti i vama u konačnici zauzima prostor, a u međuvremenu mogu iskrsnuti i drugi troškovi (primjerice registracija)! U interesu je stoga i vama i kupcu što brže obaviti primopredaju.
Početna cijena rabljenog vozila u pravilu je barem 10 posto veća od njegove realne vrijednosti. Razlog je obično subjektivna procjena vlasnika koji vjeruje da njegov auto vrijedi više nego što doista vrijedi..
Neki se pak vode logikom da je bolje odmah postaviti višu cijenu jer će kupac ionako htjeti sniziti cijenu. Uostalom, snižavanje cijene pokazuje dobru volju vlasnika i ostavlja bolji dojam na kupca.
Ako želite što prije prodati vozilo, savjetujemo što objektivniju procjenu vrijednosti vozila na temelju starosti, prijeđenih kilometara, originalnih dijelova unutar auta, prošlih tehničkih pregleda i, naravno, cijene takvog novog vozila.
Dobro je pritom usporediti kako se kreću konkurentske cijene na tržištu rabljenih vozila i koja je u tom trenutku cijena istog takvog novog vozila. Imajte na umu da cijena automobila eksponencijalno pada od onog trenutka kad izađe iz trgovine! Već mu je za godinu dana 24 posto manja vrijednost, a za pet godina čak 52 posto!
Neki su i danas zadovoljni time da samo na unutrašnju stjenku vjetrobranskog stakla nalijepe “auto na prodaju” s kontaktom i osnovnim podacima. Ali u 2021. godini s oglasom na vjetrobranskom staklu nećete ozbiljno konkurirati na tržištu.
Oglasnici, pogotovo oni online, danas nude širok spektar potencijalnih kupaca. Uz to vam omogućuju da detaljno navedete sve relevantne informacije o autu: godinu kupnje i godine starosti, jeste li vi prvi vlasnik, broj prijeđenih kilometara, tehničke specifikacije, što je sve mijenjano na autu, pa i postavite fotografije i video snimke vozila te - cijenu.
Tako transparentno postavljen oglas pokazuje potencijalnim kupcima da ste ozbiljni i iskreni čime šanse za prodaju rastu. Uz to, uštedjet će vam puno vremena na pozivima kupaca kojima je cijena previsoka ili koji će vam postavljati brojna pitanja na koja mogu naći odgovore u oglasu.
Probna vožnja uobičajen je dio kupnje novih auta. Pogotovo bi trebala biti sastavni dio kupnje rabljenih vozila. Time dajete kupcu priliku da vidi “leži” li mu zaista auto i da vidi, bilo podizanjem haube, bilo tijekom vožnje, je li voljan dati toliko novca za njega. Pritom vi određujete vrijeme i relaciju probne vožnje.
Osim toga, probna vožnja vam je prilika za upoznavanje kupca i za pregovaranje oko cijene ovisno o tome je li kupac tijekom vožnje posumnjao u neki kvar (a time i buduće troškove).
Ako je pak sve prošlo u najboljem redu, testna vožnja može se pretvoriti u primopredaju vozila! Međutim, bitno je da vozilo ne predate kupcu prije obavljanja prijepisa vlasništva!
Promjena vlasništva neformalno započinje usmenim dogovorom, ali formalno onog trenutka kada dobijete novac od kupca i počnete s popunjavanjem ugovora o kupoprodaji automobila.
U načelu se vlasništvo mijenja u stanici za tehnički pregled gdje kupac treba priložiti prometnu dozvolu, dokaz o tehničkoj ispravnosti vozila, dokaz o plaćenim propisanim obvezama, osobnu iskaznicu i dokaz o vlasništvu vozila, u ovom slučaju kupoprodajni ugovor.
Odnedavno je proces primopredaje pojednostavljen tako da više ne morate s ugovorom ići kod javnog bilježnika i u policijsku postaju. Potrebno je ispuniti ugovor o kupoprodaji automobila (u 2 primjerka!) koji možete naći online ili kupiti, primjerice, u Narodnim novinama. Imajte pri ruci prometnu dozvolu kako biste s nje prepisali neke podatke. Podatke o kupcu možete ispuniti zajedno s njim.
O tehničkim specifikacijama auta (primjerice, broj šasije ili zapremnine motora), ako niste sigurni u njih, prethodno se možete savjetovati s automehaničarom.
Stanje vozila je također dobro naglasiti. Odnosno, bitno je da u ugovoru kupac potvrđuje da kupuje auto u takvom stanju kakvo je, makar s kvarovima, jer tada ne može od vas naknadno tražiti povrat dijela novca zbog “naknadno nađenih kvarova”.
Nakon potpisivanja ugovora, vaš dio posla je zapravo gotov. Porez i ostale troškove snosi kupac i na njemu je da prilikom tehničkog pregleda završi prijenos vlasništva.
No, to možete učiniti zajedno kako biste bili sigurni da je ovaj proces uspješno okončan.
To je važno jer se prilikom tehničkog pregleda auto registrira na novog vlasnika. Ako se to ne učini, registracija do idućeg tehničkog pregleda ostaje na vaše ime, što može biti prilično nezgodno ako kupac zaradi koju kaznu.
Prijepis vozila vas kao prodavatelja ne bi trebao koštati ništa osim ispisa ugovora u nekoliko primjeraka. Običaj je da kupac plaća propisana davanja. U to spada godišnja naknada za uporabu javnih cesta i posebna naknada za okoliš (što je sve uobičajeno kod registriranja auta i produljivanja valjanosti prometne dozvole).
Zasebni trošak kod kupnje rabljenog vozila je upravna pristojba koju plaća novi vlasnik vozila. Ona se određuje prema tarifama upravnih pristojbi.
Računajte na trošak izdavanja prometne dozvole, produljenja valjanosti prometne dozvole i izdavanja licence o tehničkoj ispravnosti.
Najveći trošak, ujedno i najvažniji, iznos je obveznog osiguranja automobila. Možete ga ugovoriti online.
Info broj: (+385 1) 6324 200
Radno vrijeme Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Planinska 13 A HR - 10 000 Zagreb
Radno vrijeme Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Procjena štete Pon – čet: 8-16:30h; Pet: 8-14:00h
Mi ćemo za vas izračunati cijenu police i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku:
Savjeti dr. med. Drage Ljubić, Zdravstveni centar Novamed